Dalagang Pilipinhon

ni Carlos P. Garcia

Maga mata mo maoy naghatag
Mga bulak sa akong kitara,
Us sa kasingkasing ko awit sa guma,
Pagatauban man ugaling sa mga luha,
Ako intawon inday sa Birhen manimasin
Nga didto dili unta mangatundag
Ang akong paglaom ug akong himaya.
Baba mo pula-pula sa sa putot
Sa rosas nga maoy pagbuklad
Ug kong ikaw mopahiyom
Akong Makita ang tinagong bahandi
Sa imong baba
Ang duha ka lumbay sa mga mutya
Nga daw ganghaan ngadto sa himaya,
Ug kong ikaw mokatawa ug motalidhay
Daw among madungog ang buhagay
Sa usa ka buasy sa bulawanon nga kalipay!
Dalaga sa akong kaliwat – lahi nga tabunon
Ikaw ang tag-iya sa kasingkasing ko’g kinabuhi
Ang imong kaanyag maoy milamdag
Sa mangitngit nga dalan sa akong kalag;
Ug kong si adlaw magdumili sa pagsanag
Kita ko gihapon ang nindot mong larawan
Sa bughawng langit sa akong dalindaman.
Dalagang Pilipinon,
May lawas kang nindot, bigot ug tigson,
Mga lalik sa dughan mo nga lison
Nagbihag kanamo ngadto sa kaluhang moto,
Diin among nalantaw ang himaya sa paraiso,
Ayay lawas!... Misingit ang hangin mabugon
Ug hangtod ang bingo nga imong kaligoanan
Nga nakakita ug nakahikap sa mga kurba
Sa lawas mong dili tinabonan,
Misulat sa sulog sa lilo ning mga pulonga:
Pagkatam-is ug katahom mo, babayeng Pilipina.
Ug kong ako sa usa pa ka batong wagas brilyante,
Buot kong dugmokon and akong kaugalingon
Sa usa ka libong peraso
Aron tuhogon ug mahoimong pendante
Nga ika dayandayan sa dughan mo.
Ug kon ako usa pa ka tanaman
Nga naghambinay sa mga bulak
Humot ug luming
Gasaan ko ikaw usa ka kolyar sa mga bulak
Kinutlo didto’s paraiso sa akong mga damgo
Aron lamang idayandayan sa liog ug buhok mo.
Apan Ay!... ako usa lamang ka tawong mortal,
Kabos ug gikawang mga bahandi
Apan gihiguma ko ikaw babayeng Pilipinhon,
Gikan sa lintunganay sa bulawan kong pagbati
Ug kong kanako isalig mo ang palad mo’g kinabuhi,
Dad-on ko ikaw sa akong payag
Ug didto salag sa atong gugma
Ikaw bugtong mutya ko ug hari
Imong kasalo pag-inom sa alak sa kalipay
Ug imong ka-unong paglad-ok sa apdo sa kasakit
Hangtod atong masampong ang sidsid sa langit.

1 comment: